Brev:
Min datter på 13 mdr. vil ikke spise
21. februar 2004
Alder:
13 mdr.
Min datter på 13 mdr. vil ikke spise
Kære netsundhedsplejerske
Jeg har skrevet til dig før, fordi min datter ikke ville spise det samme som os. Det gik derefter godt i en periode, hvor hun spiste det samme som os. Nu er hun så begyndt igen ikke at ville spise noget.
Det eneste hun spiser med velbehag er havregrød om morgenen. Resten af dagen prøver vi med rugbrød med forskelligt pålæg og til aften spiser hun overhovedet ikke noget - vil ikke engang smage på det vi får - sidder bare med en ske og kører rundt i maden og synes det er sjovt. Jeg er meget opmærksom på, at hun ikke har fået alle mulige mellemmåltider, så det er ikke fordi hun ikke er sulten.
Hun vil gerne spise mad som hun selv kan komme i munden for eksempel en bolle eller frugt og til tider agurker eller gullerødder. Kan man være kræsen, når man kun er 13 mdr.?
I vuggestuen siger de det samme - at hun ikke vil smage på maden.